Priming is een psychologische techniek waarbij u door bepaalde woorden te gebruiken een bijbehorend gedrag bij uw lezer activeert (zonder dat hij zich daarvan bewust is). Bij framing roept u met één woord beelden op bij uw publiek waarmee u de discussie naar uw hand kunt zetten. Een aansprekend en pakkend frame is daarmee een bijzonder sterk overtuigingsmiddel. In deze workshop leert u priming en framing in te zetten in uw teksten, gesprekken en debatten.
Deze workhop is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met het beïnvloeden van zijn doelgroep. Of dat nu in een tekst of in een discussie is.
In de training gaat u ook concreet aan de slag met prime- en frametechnieken. Een mooi voorbeeld daarvan is de grote reframe-oefening. Ervaar zelf het verschil in impact van uw woordkeuze. Kiest u voor kilometerheffing of kilometerbeprijzing? Zit uw grootmoeder in een grootschalig verpleegtehuis of in een bejaardenophokflat? Bent u anti-abortus of pro-life?
In de workshop leert u:
Bij deze training ontvangt u diverse hand-outs met oefeningen en theorie.